Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.

Loferer Steinberge (Schmidt-Zabierow hütte) - 10. - 11. 11. 2017

Domů
Loferer 2017
Traunstein + Čertovy díry
Kazachstán
Roklan + Luzný 2017
Jezerní hora 2017

Už jsem ani nedoufal, ž se po letošní chudé alpské sezoně do Alp ještě podívám. Příležitost se přece jen naskytla, byť předpověď počasí byla dost drsná. Z Friendsofmountýňáků jsem nakonec vyrazil jen já s Dušanem, tedy nejstarší  horská parta :-)

Popravdě jsem ani nevěděl, že takovéto malé horstvo (rozlohou) vůbec existuje. Dušan si vzal na povel plán a i tentokrát nezklamal s adrenalinem a důkladnou přípravou. Z Plzně jsme vyjeli brzy ráno (4 hod) a už v 9:30 jsme vyráželi s velikou sviní na zádech do kopce z parkoviště nad vesničkou Lofer. Předpověď nezklamala. Byla šílená mlha a cca od 1600m bylo nasněženo. Cílem byla chata Schmidt-Zabierow, Dušan si i půjčil univerzál AV klíč od winterraumu. Kdyby se 200m pod chatou mlha neotevřela, asi bychom ji nenašli. Inverze sedla a nám se naskytl nádherný pohled na hradbu hor v okolí chaty i na kopce na okolní horstva. Bylo to úžasné a vlilo nám to najednou spousty energie. Ve sněžnicích jsme se nakonec díky odmlžení k chatě dohrabali za 3,5 hodiny. Měli jsme toho dost, oba jsme uznali, že to nebylo zadarmo. Věděli jsme, že nebudeme dělat žádné vrcholy, že se na chatě vyspíme, další den možná pocouráme někde po okolí, ale kvůli velkému množství sněhu jsme již dopředu vrcholy zamítli.

Nemilé překvapení nás ale čekalo, když jsme nenašli winterraum. Wikipedie o něm psala, ale on nikde. Pak jsme zjistili, že tato chata zimní místnost nemá. Naštěstí štěstí přeje připraveným. Měli jsme s sebou bivakvací pytle, takže se naším útočištěm stala alespoň trochu od větru krytá terasa. Během odpoledne začal foukat brutální vítr. Bylo nám jasné, že jestli do toho ještě začne sněžit, že v neděli nebudeme mít  nejmenší šanci se vrátit. Tím se tedy zrodila myšlenka nutného návratu hned druhý den. Celé odpoledne jsme popíjeli vínko, které jsme vytáhli nahoru, jedli a v devět hodin jsme večer zalezli do spacáku. Foukalo fakt hodně, i krytá terasa byla celá pod sněhem. V noci navíc ještě docela poctivě nasněžilo.

Druhý den ráno jsme už před sedmou hodinou vyráželi dolů. Vidět nebylo vůbec nic, mlha by se dala krájet. Naše včerejší stopy byly totálně pryč, takže cesta dolů byl docela slušný mazec. Samozřejmě jsme bloudili, zcela jistě jsme nešli po cestě, ujíždělo to pod námi a a my se nemohli trefit na cestu. Takto jsme naklesali zhruba 400 m. Kdybych neměl s sebou mobil s GPS, asi bychom cestu hledali ještě teď. Naštěstí jsme tedy našli a pak již v pohodě sklesali až k autu.

I přes nepřízeň počasí jsme se s Dušanem shodli, že to byla neskutěčně fajn akcička. Z mého pohledu to bylo nádherné rozloučení se s alpskou sezonou, která letos bohužel byla na výlety chudá. Škoda jen, že s námi nebyli Jirka a Míra, určitě by byli také nadšeni.